ПЛАН ЗАХОДІВ на 2021-2022 н.р. в Царичанському ЗДО «Ромашка»

ПЛАН ЗАХОДІВ
із запобігання булінгу, попередження насильницької моделі поведінки, випадків булінгу серед учасників освітнього процесу  у 2021-2022 н.р.  в Царичанському ЗДО «Ромашка»



з/п
Назва заходу
З ким проводиться
Термін
Відповідальний
1
Бесіда з батьками за круглим столом «Роль сім’ї  у вихованні дошкільника» (контроль батьків за перебуванням дітей в соціальних мережах, перегляду мультфільмів з ознаками булінгу).
Батьки
Жовтень
Директор, методист
2
Створення психологічного безпечного освітнього простору, формування позитивних взаємин, сприятливого мікроклімату.
Здобувачі освіти
Протягом року
Вихователі
3
Проведення Днів відкритих дверей запровадити «Скриньку довіри».
Здобувачі освіти
Протягом року
Вихователі
4
Перегляд мультфільмів на тематику «Стоп, булінгу» («Гидке каченя», «Вірте у любов, вірте у Різдво» та інші).
Здобувачі освіти
Протягом року
Вихователі , діти
5
Проведення заняття в старших групах «Уроки доброти».
Здобувачі освіти
Протягом року
Вихователі, діти старших груп
6
Година відвертого спілкування за участю батьків та дошкільників «Допоможи другу» (не допускай проявів булінгу над собою).
Здобувачі освіти
Квітень
Директор, вихователі, методист
7
Виставка малюнків «Моя щаслива родина».

Дошкільна старша група
Травень
Вихователі


Порядок розгляду заяв про випадки булінгу


Розгляд та порядок подання (з дотриманням конфеденційності) заяв  про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти  та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) здійснюється відповідно до Порядку реагування на випадки булінгу (цькування) та Порядку застосування заходів виховного впливу, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України "Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти" від 28 .12.2019 №1646 , зареєстрованим в Міністрестві юстиції України 03 лютого 2020 р. за № 111/34394. Листом від 13.04.2020 року №1/9-207 Міністрество освіти і науки України додатково надало розяснення щодо застосування наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 №1646.

Зразок заяви

                           Завідувачу КЗ Царичанського ДНЗ №1 «Ромашка»

                                                (ПІБ заявника) ________________________

 (адреса проживання) ______________________

 (контактний телефон) ________________________

 

ЗАЯВА

 Зміст заяви викладається довільно. В заяві повідомляється про випадки булінгу (цькування), а саме обставини, місце, час та яким чином здійснювався булінг (цькування). Вказується відомості про потерпілого (жертви булінгу), кривдника (булера), спостерігачів (за наявності).

 

 __________ (дата)                                                                                  Підпис

 Нормативно-правова база

Попередження насильства

1. Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» №2229 від 7 грудня 2017 року.

2. Порядок взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству  і  насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658 (п.39-41).

3. Наказ МОН України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами» від 02.10.2018 №1047.

4. Наказ ТВО від 30.10.2018 №428р «Про заходи щодо протидії домашньому насильству».

5. Лист МОН України від  07.08.2018 №1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році».

6. Лист Міністерства соціальної політики України від 29.12.2018 №27/0/2-19/57 «Про постанову Кабінету Міністрів України від 03.10.2018 №800» та методичні рекомендації щодо реалізації постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю» від 03.10.2018 №800 .

7. Спільний наказ Міністерства соціальної політки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 19.08.2014 №564/836/945/577 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення» - (форма повідомлення)

Булінг

1. Закон України «Про  внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року №2657 –VІІІ»

2. Лист МОН України від 29.01.2019 № 1/9-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про  внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року №2637 –VІІІ»  (управлінський та просвітницький підхід).

3. Лист МОН України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню).

Алгоритм дій при виявленні випадків булінгу

  1. Заява
  2. Наказ про створення комісії
  3. Протокол з рішенням
  4. Заходи реагування
  5. Надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили боулінг, стали його свідками або постраждалим від булінгу.
  6. Інформування органів поліції, ССД.

Порядок реагування в закладі освіти на випадки булінгу, домашнього насильства

Відповідно до статті 11 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 7 грудня 2017 року, Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству  і  насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658 (п.39-41), на виконання наказу МОН України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами» від 02.10.2018 №1047, наказу ТВО від 30.10.2018 №428р «Про заходи щодо протидії домашньому насильству».

Попередні заходи:

1. Визначення уповноваженої особи, з працівників закладу освіти для здійснення невідкладних  заходів реагування у випадках виявлення фактів насильства та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб.

2. Інформаційно-просвітницькі, виховні заходи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству.

3. Інформація на стендах, сайті закладу  дошкільної освіти про уповноважену особу закладу, контактні телефони організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства (поліція – 102, Національна дитяча «гаряча лінія» - 0-800-500-333, Національна «гаряча лінія» з протидії домашньому насильству -116-123, 0-800-500-225 та 116-111)

 

У разі виявлення фактів насильства

Крок 1. Організація соціально-психологічного супроводу постраждалого, надання медичної допомоги (у разі потреби). Дотримання принципу конфіденційності.

Крок 2. Протягом доби за допомогою телефонного зв’язку, електронної пошти інформувати уповноважений підрозділ органу Національної поліції, службу у справах дітей, територіальний відділ освіти.

Крок 3. Фіксування необхідної інформації в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі (закладу освіти).  Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству  і  насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658.

Крок 4.  Організація корекційної роботи психологічної служби, соціально-педагогічний супровід з жертвою та її кривдником.

 

Булінг в дитячому садку: як допомогти дитині уникнути цькування
Підтримка і любов - ключові фактори вашої турботи про душевне здоров'я дитини.
Дуже часто діти в садочку страждають від різноманітних образ з боку однолітків. Батькам варто знати, як допомогти дитині, не зашкодивши ще більше.
1. Для того, щоб прийняти правильне рішення і допомогти малюкові, необхідно знайти причину знущань дітей над вашим чадом. Найчастіше в дитячих садах дражнять тих, хто слабший - морально чи фізично, соромливих, спокійних, боязких і тихих дітей.
2. Важливо підняти дитині самооцінку - (похвалою і любов'ю) - він гідний і повинен вимагати до себе поваги з боку оточення. Якщо своєчасно не виправити ситуацію, то низька самооцінка буде "рости" разом з малюком, страхи і комплекси йому забезпечені.
Найголовніший помічник дитині-жертві - доброзичлива і любляча атмосфера в сім'ї. Дитина повинна розуміти, що його будинок - його фортеця. Тут він "свій", тут зрозуміють, підтримають, допоможуть. Саме батьки готують малюка до дитячого садка, школи і життя. Навчайте його, вчіть комунікації.
Психологи рекомендують не шкодувати дітей в такому випадку, адже це тільки посилить у них відчуття слабкості, безпорадності і ще більшу невпевненість в собі.
Головне - надихнути дитину не боятися, тоді він відчує себе захищеним і більш впевненим, навчиться вирішувати проблеми самостійно. Не варто вчити дітей нападам, потрібно навчити їх захисту, щоб вони не нападали у відповідь або потурали образ, а вимагали поваги до себе.
3. Батькам не варто намагатися вирішити проблему самостійно, ефект буде короткочасним.
Якщо це стало регулярним, то потрібно підключати вже дорослих, що сам він це не зупинить. Мало того, в поодинці подібне не зупинить ніхто і ніколи. Це не слабкість дитини, це закон - "один в полі не воїн". Коли дитина побачить, що до проблеми стосуються не з істерикою, а конструктивом, тоді почне давати інформацію. І ось тут починається батьківська "ювелірна робота".

spacer